Featured Post

Why I Dont Make Resolutions

Image
I don't make resolutions because I don't keep them. That is it!

Thinking back, I have never keep a New Year's Resolution; however, throughout my 20's I have always made them.

Instead of making resolutions, sit and plan for your year.

Map out your major goals and your sub- goals.

Chart how you are going to accomplish these goals.

Actually, get up and work on accomplishing your goals.

Vision board your goals, dreams and aspirations.

Never give up even if you feel like you cannot make it.

I need to go to REHAB!!!!!


Yesterday, i posted a blog entry about being healthy and eating right. This post was for me a reminder of what i needed to do in order to be fit and happy. Now it's confession time. I am currently addicted to sweets, snacks, down right lazy eating habits.This includes eating crap and not exercising. As i type, i am dreaming about a large slice of Black Forest Cake, Cheers Chocolate Sweets and Bread Pudding. Basically, you name it and i am thinking about it. My recent journey to the Sweet Tings Bakery which is located in Downtown Kingston did not help.


 

Guys, my addiction is bad. Like i have said in yesterday's post. I have always been able to eat what i want. Dieting, portion control or balanced meal was never part of my vocabulary growing up. Neither, was watching ones weight. It was unheard of. Being a skinny kid in a country that is fascinated with curves and voluptuous bodies was also not a set norm.  Even now, i find that my eating patterns are horrible. I wake- up and go to work and have my first meal at 10- 11. This meal is usually lunch. Then, i snack after that. Follow, this i finish my lunch at about 3-4 pm. At home i snack. 9 out of 10 times i skip dinner. 


 The truth in all of this is. I know i need to shake up my diet, my life style choices, etc. However, i honestly think that i don't want to. It is soo easy to eat crap. That is the truth. I keep telling myself, tomorrow you will go to the gym. Tomorrow, you will  make a lifestyle change and eat right. Well, lets just say i am still waiting on tomorrow.


Comments

  1. I am so addicted to sweets too! I am your newest follower from Goal: 400 Followers" on Mom Bloggers Club

    ReplyDelete
  2. I bad with sweets too. But you can make small changes everyday, like start eating a breakfast bar on your way to work. Or having a small dinner in the evening instead of snacking all evening. Or maybe even snack sweet fruits instead of pastries and candy. Those small changes can lead to a healthier life style. But trust me, I know even that can be a challenge.

    ReplyDelete
  3. I love sweets too! I guess it's a woman thing, part of our make-up, a requirement for the job!LOL I have a tendency to bake cookies, muffins, cakes, etc. It doesn't help that people are always asking me to bake, which gives me an excuse! LOL The good news is, if I make it I am less likely to eat it (sometimes).

    Changing eating patterns is certainly easier said than done. We'll get there...eventually :-)

    ReplyDelete
  4. Awww, I'm addicted to baking cakes - it's seriously not good. My son begs me to make cakes and I of course, can't say no, LOL. I joined via GFC, please follow me back at www.fourlittlemonsters.com!

    ReplyDelete
  5. Sweet Tings bakery. . .note to self - I definitely gotta visit that when/if I make it back to Jamaica.

    I know what you mean about changing up your diet! I'm struggling with that too :\I'm not too keen on sweets but I am a fan of coffee (bad) and other fast-food crap. Keep posting about your progress tho! I'll cheer you on! :)

    http://carrymel.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. I love bakeries and the food they have!
    Thanks, http://mimilovesall8.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank You for Taking the Time to Leave a Comment.

Popular posts from this blog

10 Reasons Why Men Should Respect Women

Beach Days + Road Trip - DRAMA

Creating the Ultimate Girl Squad